пʼятниця, 18 листопада 2016 р.

12 пунктів методу Монтессорі

1.Метод заснований на терплячому спостереженні за дитиною.
2. Виправдав себе як універсальний. Успішно застосовувався для дітей кожної генерації і кожної цивілізованої нації. Раса, колір, клімат, національність, соціальний статус, тип цивілізації — все це не має принципового значення для його успішного застосування.
3. Доводить, що маленька дитина любить роботу, інтелектуальну роботу, яка обирається спонтанно і виконується з великою насолодою.
4. Базується на бажанні дитини навчатись через самостійну роботу. На кожному етапі інтелектуального розвитку дитини їй пропонуються відповідні види завдань, які розвивають її здібності.
5. Пропонуючи максимум спонтанності, метод дає можливість кожній дитині досягти певного рівня схоластичних знань і вийти на вищий рівень, ніж в інших системах навчання.
6. Хоча в методі не застосовуються покарання і заохочення, він дає можливість досягти найвищого рівня дисципліни, і вона є активною, виходить з поведінки самої дитини, а не нав'язується ззовні.
7. Заснований на глибокій повазі до особистості, оберігає її від домінуючого впливу дорослого, дає можливість кожній дитині зростати і розвиватись, відчуваючи свою біологічну незалежність. Отже, дитині дається свобода (але не вседозволеність), яка формує основи реальної дисципліни.
8.Дозволяє вчителю працювати з дитиною індивідуально з кожного предмета, підводячи її до рівня відповідних індивідуальних вимог.
9. Кожна дитина працює у власному ритмі. 
10. Метод не має нічого спільного з духом змагання і його згубними наслідками. Більше того, він постійно пропонує дітям можливості для взаємодії і взаємодопомоги, яка надається і приймається однаково радісно.
11.Оскільки дитина працює за своїм власним вибором, без елементу змагання і примусу, їй не загрожує перенапруження та комплекс неповноцінності, який може з'явитись у подальшому житті.
12.Метод Монтессорі всебічно розвиває особистість дитини, тобто не тільки її розумові здібності, а й можливість логічно мислити, виявляти ініціативу, вміти робити власний вибір. Дитина є часткою спільноти, але відчуває себе незалежною і вільною. 



Немає коментарів:

Дописати коментар